Alla inlägg under februari 2011

Av Hanna - 22 februari 2011 21:28

Nu har matte inte skrivit något här om oss på eeeevigheter. Jag har ju massor att berätta! Men matte sa att jag bara fick lov att välja en sak, och då valde jag det här:


Matte har precis gett mig lite godis i bollen



Som vanligt förstår inte von Kelvin hur jag gör (även efter upprepade stilstudier). Män... *fnys*


  


Så här går det till när ett äkta proffs gör det


     

 


Men det är väl ingen överraskning att det är kvinnan i hushållet som är den smarta? 


/Prima Ballerinan

Av Hanna - 18 februari 2011 22:02

Varför måste jag ha "begåvats" med en matte som extra knäckar som paparazzo-fotograf?



 


Alla bra krypin var upptagna, så jag tvingades ligga i detta lopptält. Men var matte tvungen att föreviga det och publicera det på internet?


/Ballerinan

Av Hanna - 17 februari 2011 21:45

Utdrag från mattes dagbok:


Ligger och spanar på vippan:


 


Försöker fånga fjädrarna genom glasskålen:


 


Jagar fjädervippa:



Matte avbryter lekandet för en bild:


 


Fjädervippan infångad av en säker tass:


 


Jag vet inte alls vem det där är. Ballerinor läker inte med fjädrar. Vi har ju våran fjäderboa runt halsen. Sen blir jag mycket snyggare på bild!


/Prima ballerinan

Av Hanna - 16 februari 2011 21:48

Varför kan inte våran matte förstå hur rutinbundna vi aristrokatiska katter är? Ikväll fick hon för sig att göra matlådor för en månad framåt (som hon ibland gör). Men den här gången gick något snett. Vi tror vi hörde henne väsa något om "maskinskrälle".

Detta innebar att matte inte gav oss någon mat som hon brukar. Vi fick vänta en hel timme extra! Hur kan hon göra så mot oss?


/De chockade aristrokaterna

Av Hanna - 15 februari 2011 22:31

Mattes granne har fina naglar som hon är lite rädd om. Ju längre, desto bättre.


 


Nu är det så att jag själv har ännu mer imponerande naglar, men inte kommer matte och målar dem i rosa nagel lack. Nädå, hon har fått för sig att de ska klippas av! *ryser*


/von Kelvin

Av Hanna - 14 februari 2011 10:27

Mattes kompis var ledsen igår. Det var något om en kille... Matte satt och pratade med sin kompis lääänge i telefon.

Men jag vet något som matte verkar ha missat. Katter är superba på att trösta människor. Allrahelst jag! Hur många blir inte tröstade av att ha mig sittandes på axeln, kurrandes och ge en slick eller två på näsan?

Jag är helt säker på att jag skulle ha gjort ett bättre jobb än matte att trösta hennes kompis!


/tröstaren Ballerina

Av Hanna - 12 februari 2011 21:08

Utdrag ur mattes dagbok:

Jag var och sålde på loppis idag. Självklart är det omöjligt att gå därifrån utan någonting "nytt". Hittade en koja till katterna som jag tror att de skulle uppskatta. Har länge tänkt köpa något liknande, och blev därför glad när jag såg den här till ett bra pris.

Ena katten har redan bosatt sig i den!   


Matte kom hem med något som hon kallade ett fynd. Fynd? Det är ett loppbitet tält som hon förväntar sig att jag ska använda.

Titta vad mattes kompis köpte till sin katt.


 


Det är vad jag kallar ett riktigt hus! Hade det inte varit för alla hundarna som bor där, hade jag flyttat hem till mattes kompis på en gång! Hon förstår att jag inte är någon HM-tjej. Jag är en NK-brutta!


/Ballerinan


Av Hanna - 11 februari 2011 19:31

Min matte är inte alltid den smartaste, men hon har sina bra sidor också. Som idag. Då lyckades jag få henne att förstå att jag skulle sitta på hennes axel när hon gick runt och pillade med sitt.

Hennes axel måste vara en av de bästa platserna i världen!

 

Ovido - Quiz & Flashcards